18 października 2021 r. ruszy nabór wniosków w ramach rządowego programu „Cyfrowa Gmina”, skierowanego do wszystkich gmin (wiejskich, miejskich oraz miejsko-wiejskich). Warunkiem udziału w programie jest poddanie się bezpłatnemu audytowi
z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Gminy, które złożą wnioski, otrzymają dofinansowanie w formie grantu do 100% wydatków kwalifikowanych – udział w programie nie wymaga zapewnienia wkładu własnego.
Z programu będzie można sfinansować poniesione już wydatki, ponieważ przyjęty okres kwalifikowalności wydatków dla projektu to 01.02.2020 r. ‒ 30.09.2023. Minimalna wysokość grantu dla jednej gminy wynosić będzie 100 000 zł, natomiast maksymalna to 2 000 000 zł. Kwota wsparcia dla każdej gminy zostanie wyliczona według wzoru, który uwzględnia liczbę mieszkańców i wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych
na 1 mieszkańca gminy.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z:
- cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej,
- edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania
i licencji, - analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.
Nabór wniosków podzielony jest na 3 rundy, każda gmina będzie miała wyznaczoną dla siebie rundę. Listę gmin w pierwszej rundzie, trwającej 30 dni, poznamy 18 października br. Informacje o kwotach przypadających dla poszczególnych gmin podawane będą najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem kolejnych rund naboru grantu.
Wniosek o przyznanie grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej https://cyfrowa-gmina.p.lodz.pl/.
Więcej informacji na temat programu ,,Cyfrowa Gmina” znajdą Państwo pod adresem https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina.