Ruszyła kolejna edycja konkursu „Samorząd przyjazny energii”. Konkurs organizowany jest przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej. Współorganizatorami i fundatorami nagród są: Enea Operator, Energa-Operator, PGE Dystrybucja, Tauron Dystrybucja i Polskie Sieci Elektroenergetyczne.

Konkurs jest skierowany do jednostek samorządu terytorialnego reprezentowanych przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, a także do ich jednostek budżetowych uczestniczących w działaniach związanych z zaopatrzeniem w energię elektryczną, np. zarządów dróg miejskich oraz do powiatów i podległych im jednostek.

Konkurs prowadzony jest w ramach działań edukacyjnych mających na celu zwiększenie wiedzy na temat rynku energii elektrycznej, roli operatorów systemów dystrybucyjnych i operatora systemu przesyłowego oraz współpracy w obszarze realizacji inwestycji sieciowych niezbędnych w kontekście zapewnienia niezawodności dostaw energii elektrycznej.

W ramach siódmej edycji konkursu zostaną wyłonione i nagrodzone jednostki samorządu terytorialnego, które w 2020 roku podjęły następujące działania:

  • niezawodność i bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej,
  • przeciwdziałanie powstawaniu smogu,
  • wymianę ogrzewania na elektryczne,
  • rozwój sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych.

Zwycięskie gminy z terenu działania poszczególnych spółek energetycznych otrzymają tytuł „Samorząd przyjazny energii” oraz nagrodę finansową w wysokości 15 tys. zł na dalsze inwestycje.

Zgłoszenia są przyjmowane do 30 września 2021 r. Więcej informacji na stronie: http://www.konkurs.ptpiree.pl/